måndag 28 mars 2011

Under jorden i huvudstaden

Ännu en helg kom och försvann alldeles för snabbt. På lördagskvällen var det Goth & Blandat, och det var tänkt att John skulle följa med, men han blev febersjuk så vi fick åka själva. När vi kom till Grottan så var vi nästan först, det var bara Micke som slog oss med en hårsmån! Efterhand droppade det inte lite folk men det var fortsatt glest hela kvällen, något som dock inte bekom oss nämnvärt. Med humöret på topp och lagom mycket vuxenlemonad (Cube Bellini Peach) innanför västen är man alltid i partyläge! Bildbevis av mig när jag gör en, ehm... självutlämnande dans till Sisters of Mercys Vision Thing bifogas tyvärr inte, däremot några andra bilder från kvällen:


Entrén på Grottan

Martin, och jag som gör min allra mest bedjande min (tigger öl?).

Premiäranvände en av de nya kjolarna. Me like :)

"Tjejen med jättehanden" -  nu på en
undergroundklubb nära dig !

Söndagen blev slack, John släpade sig ur feberkoman och kom och käkade pizza och hängde i några timmar. På kvällen fick jag dock ett energiryck, kom mig äntligen för att lägga ut några plagg, ur det stora klädberget av gamla impulsköp, till försäljning på Tradera (varifrån en betydande del av dem kom till att börja med). Det blev 14 plagg i denna första omgång (varav 8 ursprungligen Tradera-"fynd") och nu när de varit ute något dygn börjar buden trilla in. Ska bli spännande att se hur mycket de går för! Hoppas på mycket, har haft skralt med jobb på sistone men fick i alla fall en förfrågan idag som jag nappade på. Alltid något. 

John åkte tillbaka till Gotland idag och på ett sätt är det naturligtvis tråkigt men på ett annat sätt är det bra. Man ska ta hand om sitt psyke, hälsan kommer alltid i första hand och allt det där... massa klyschor men det stämmer ju faktiskt för jävla väl. Tycker det är ansvarsfullt och starkt att inse vad man behöver för att överleva och vidta de åtgärder som behövs för att man ska kunna sätta sig i trygghet, om än tillfällig, om än relativ. Det är vid sådana här tillfällen som man är glad att det finns internet och mobiltelefoner, då blir avståndet inte riktigt lika långt... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar