söndag 20 mars 2011

Goth n' roll

Igår var det dMz! John, Mattias och Klara kom hem till oss på förfest. Hade inte träffat John på flera veckor, han har fått mycket mörkare röst sen sist! Håret blev ju även det skitsnyggt, som synes på bilderna.

Jag, John, Klara och Mattias. Och så Twisp i bakgrunden :)

Me and my brother <3

Martin fotade mest så det blev inte så mycket bilder av honom, men här är en där
han ser ut att göra sin bästa Hamlet-imitation. Foto: Klara Norling.

Klara tog även den här fina bilden på mig.
Gästuppträdande av Martins ivriga hand.

Lakritstroll på väg till klubben.

Gustav kunde tyvärr inte vara med på dMz eftersom han varit på så mycket annat, och Edhlund var sjuk så kan kom inte heller. Annars så var det förvånansvärt mycket folk man känner där, inte bara stammisgänget utan folk som bara kommer förbi då och då. Extra roligt tycker jag det var att Markus kom, det var alldeles för länge sedan man träffade honom! Speciellt för denna afton var att arrangörerna, Det Svarta Staketet, sålde sina nya coola pins för 10 spänn styck. Vi köpte 12, så nu har ni en massa snygga knappar som vi kan ge bort till alla som vill ha. Det är ju viktigt att stödja klubben om man uppskattar det de gör!

Det var en riktigt bra kväll, vi dansade oss trötta till underbar musik, t.ex. Rosetta Stones Adrenaline och Still Waters Run Deep med The 69 Eyes, gjorde slut på vartenda öre av drinkbudgeten, och framåt ett-tiden drabbades Martin, John och jag av kollektiv kärlekspsykos och bara hängde i en egen liten Brotherhood of Awesomeness-klunga. Så vi stack till Max och beställde take away, och sen fick vi för oss att vi skulle åka taxi hem (vilket ledde till att jag tappade bort mitt kontokort i taxin). När vi kom hem satt vi i soffan och mulade burgare och sjöng Kent-låtar, rökte under fläkten och snackade om "superdjupa" saker, jag lyckades paja en prydnadssak och sen la vi oss och sov i en osorterad hög. En riktigt bra kväll helt enkelt.

Som en naturlig konsekvens har detta varit världens lökardag, en sån där man först sover halva dagen och sen sitter i mysbyxor och käkar ostbågar, samt tar hand om den mest uppenbara förödelsen (ringer Nordea och får kortet spärrat samt tar bort skärvor från golvet). Zero Punctuation och pizza är för övrigt en eminent kombination som jag starkt kan rekommendera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar