söndag 13 mars 2011

High on monsters

Fattar inte att det ska vara så svårt att skriva i bloggen lite då och då...nåja, till mitt försvar så brukar jag mest skriva på kvällarna och jag har varit upptagen nästan varenda kväll på sistone. Var på Pipes of Scotland och ölade samt failade musikquiz tillsammans med Martin och Edhlund i onsdags, på fredagskvällen var Edhlund och Sebbe här och ölade (vi fick hem ett stort lass öl och vin från Tyskland i veckan) och igår kväll var det Goth och Blandat på Grottan i Stockholm. (Ja, jag inser att det inte förklarar torsdagen... då var jag bara lat.)

Har internetshoppat lite nya kläder också, för att det behövde jag... eller inte. Men de här plaggen har jag faktiskt velat ha jättejättelänge! Har inte fått hem dem än men hoppas på att de ska komma under veckan så att jag kan vara snygg på dMz på lördag. Det blev dessa:

Tormented Soul  top

Acid Attack skirt

Acid Attack mini skirt

Borde försöka få tag på biljetter till Iron Maiden och Big Four också... självklart sålde biljetterna även till det sistnämnda evenemanget slut snabbare än man hann säga "St. Anger", så det blir till att tråla andrahandsmarknaden än en gång. Det känns som att jag har lite dyra vanor nu ett tag... Har förutom de ovannämnda klädera även budat hem en pony, Baby Ribbons & Hearts, på Tradera.

Dessutom har jag snubblat över ytterligare en sorts färgad plast som jag blivit lite kär i och vill börja samla på mig. Aftonbladet kallar dockan för "Barbies onda kusin" och gnäller sig blå i synen över det gamla vanliga: den förmedlar "hetsande ideal" till unga tjejer och blablabla. Jovisst, det gör ju alla s.k. fashion dolls och det är ju upp till föräldrarna om man vill köpa känner jag. Ytterligare en jävla ickenyhet.

Hur som helst så anser jag att de här nya dockorna (tillverkade av Mattel som även ligger bakom bl.a. Barbie) är bra mycket intressantare och bättre än det mesta i genren. De bygger nämligen på klassiska gamla monster som Dracula, Frankenstein m.m. och tycks ha som grundkoncept att man ska acceptera varandras egenheter. Disclaimer: jag har inte sett den tecknade serien, som ju skapats enbart för att sälja leksaker och som man därför kanske ska vara lite skeptisk till (säger jag som okritiskt sväljer My Little Pony-serien från 80-talet... hahaha) men jag gillar det jag sett so far:

Monster High-dockor

Alltså jag bara måååste ha den gröna dockan, giller verkligen hennes stil:

Frankie Stein

Är även sugen (no pun intended!) på vampyrdockan, som påminner starkt om mig själv som tonåring (kläder i svart och rosa, äter inte kött, gillar att skriva m.m.... allt enligt den biografi som finns om varje karaktär på seriens webbplats).

Draculaura

Haha, gud vilken liten fjortisnörd jag är... så fort jag får syn på nåt som är barnsligt men lite darknezz så bara måste jag ha det. Kan inte låta bli att tycka det är lite coolt att det faktiskt är Mattel som ligger bakom, ett "riktigt" leksaksföretag... om jag bara sett de här dockorna i något annat sammanhang så hade jag utgått ifrån att de var nischade samlargrejor som t.ex. Bleeding Edge:


Nej, nu måste jag sluta, dags att samla lite energi inför morgondagen i form av några timmars nedsatt medvetande med tillhörande hallucinationer (sömn).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar