söndag 6 mars 2011

Ömsom vin och ömsom vatten


"Den som vandrar utan lykta genom natten
finner ofta sitt beslut som fatalt
Kan det vara ömsom vin och ömsom vatten?
Är du säker på den väg som du valt?"

(Ur Lebensgefahr med bästaste Raubtier - dagens låt.)


Det känns som att jag inte har någon permanens alls nu, bara hoppar från olika känslolägen och idéer ännu snabbare än jag brukar göra och varken jag själv eller omgivningen hänger med. Det blir svårt både för mig själv och andra att ta mig på allvar då, det blir liksom bara: "Jaaa... du kanske ska ta och sova på den saken?" Var och hälsade på mina föräldrar idag. Regredierade till tonåring eftersom jag inte orkade höra samma saker som jag redan försökt intala mig själv i flera år, undertrycka mig med, förställa mig med. Vanställa mig med. Det slutade med att jag kände mig som rocker-killen i den här bilden:


Längtar redan efter nästa helg eftersom jag lyckats utföra så ypperligt lite av värde under denna. Dessutom ska vi på Goth & Blandat på Grottan då och det är precis en sån sak jag behöver nu. En annan ljuspunkt är att biljetterna till Megadeths (ja, och de där andra tre banden... whatever) spelning på Ullevi släpps imorgon. Surt bara att jag inte kommer kunna sitta vid datorn och hugga klockan nio på morgonen, kommer befinna mig på praktikens field trip i Stockholm då... Det vore så skönt om man kunde få tag på de här biljetterna i första hand - blir tillräckligt jobbigt att få tag på en Iron Maiden-biljett på den hutlösa andrahandsmarknaden - men har svårt att beräkna hur snabbt de kommer att sälja slut. Kan tänka mig att många är taggade nu efter det inställda besöket i mars. Samt då att folk blir hysteriska så fort "Metallica" och "Sverige" nämns i ett gemensamt sammanhang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar