söndag 23 januari 2011

Tanz tanz

Nu har en helg gått igen utan att man ens hunnit blinka känns det som. Fredagen var minst sagt fullplanerad. Plugg på förmiddagen, sedan var jag hem en snabb vända för att göra mig i ordning inför kvällens dMz. Var och hämtade ut min nya underbustkorsett också, den sitter helt perfekt och är så snygg (20 tum, svart sammet, stålskenor). Promenerade sedan iväg, fullt utstyrd så när som på lackstövlarna med 17 centimeters klackar - går så långsamt i dem - iväg till rollspelsgrupp hemma hos Karin och Friedrich. Där åt vi gott och lekte sjuttonhundratalsmänniskor i Italien i några timmar innan det var dags för Sofia och mig att dra vidare till dMz.

Vi gjorde ett snabbstopp hemma hos mig, så man han knäcka ett par biror och hämta upp Martin, John och sedermera sjusovaren Mattias som trillade in som hastigast innan vi drog vidare till klubben. dMz hade exklusiva besökare denna afton också minsann ;) Både Sarah som är hemma från Tyskland och passade på att besöka gamla välkända marker, och Micke som vi vanligtvis bara träffar på klubbar i Stockholm, tog sig dit och det var förstås riktigt kul! Annars var det som vanligt, mycket svettig dans och obskyr musik, haha. Vi fick faktiskt höra The 69 Eyes på lilla dansgolvet också, två gånger till och med. Brandon Lee och The Chair. Det har aldrig hänt förr, trodde inte de var tillräckligt "true". En schysst utekväll på det hela taget, men det märktes ju att man gått upp tidigt på morgonen. Satt mer eller mindre och sov inne på Max vid tresnåret... och steg inte direkt upp i ottan dagen därpå!

Ja, kör med svartvita bilder för jag är en dryg estet.

Nya korsetten <3 





Tog inte så mkt egna bilder så slänger med denna också. Foto: Wilhelm Äretun

Resten av helgen har varit lugn och mysig, vi har kört synkroniserat nörderi - Warhammer på ena halvan av köksbordet och ponies på andra halvan. Martin målar och jag fixar lite med sånt jag ska sälja, ca. 50 ponies man fått "på köpet" i loter och liknande och som legat och skräpat länge nog nu. På tal om inköp, jag har budat hem dessa damer på eBay:

Love Melody med läckert rosa hår

MINT Merriweather!

Höll på att få ett anfall när jag såg Merriweather i detta skick, har velat ha denna pony typ för alltid men när det gäller gamla grails är jag så petig med skick att jag inte hittat nån som varit fin nog. Trodde aldrig att jag skulle få henne för facila 17 USD (typ en hundring med dagens gynnsamma växelkurs). Nu är det bara att hålla tummarna för att hon är lika snygg live! (Eller "in person" som jag lyckades kläcka ur mig härom dagen. Såg en gammal väska med Princess Tiffany och påpekade att jag kanske borde skaffa denna pony "in person" snart. Menade alltså att skaffa själva plastfiguren och inte bara merchandise. Martin flatgarvade åt mig, han trodde inte det var så stor chans att Tiffany skulle komma intravande här någon gång snart....)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar