tisdag 25 januari 2011

Living bad dreams

Blerg. Är så trött hela tiden nu, fattar inte hur jag kan vara så slut? Okej, det är långa dagar i plugget, men inte mer än vad en normal människa ska klara. Har fått en konstig dygnsrytm där jag går upp tidigt, inte klarar av att hålla mig vaken på förmiddagsföreläsningen, vaknar till igen på eftermiddagen för att sen bli helt orkeslös fram på kvällen. Kan ändå inte sova förrän efter midnatt. Det jag drömmer är nästan bara mer eller mindre renodlade mardrömmar.

Ett tema som är ofta förekommande går ut på att jag smyger omkring någonstans där jag inte får vara, det är natt och en obehaglig stämning. Brukar inte bli ertappad, men i nattens dröm blev jag det. Ibland i mina drömmar tar jag i allt vad jag kan för att försöka tala eller skrika, men något blockerar, jag får bara fram ett väsande eller absolut inget alls. Så var det i natt, jag blev ertappad, tillbringade ca 10 sekunder i stum panik och vaknade sedan. Man får väl se det positivt, det var i alla fall lätt att komma ur sängen imorse...

Positivt är i alla fall att vi bokat biljetter till Wacken och Uppcon idag. Har aldrig varit på någon av dem, men Wacken har man ju velat till ett flertal gånger och när de nu bokat Judas Priest, Motörhead och lite diverse annat smått och gott (till och med In Solitude, ett band där några snubbar man gick i plugget med på Bolandgymnasiet lirar, vissa går det bra för!) blir det av. Nu får man se Judas Priest två gånger på avskedsturnén, först på Sweden Rock Festival i juni och sen på Wacken i augusti! Mycket trevligt.

Uppcon känns spännande, har fått förfrågningar om att komma dit flera gånger förut men aldrig känt mig tillräckligt motiverad, sushi-mani och ett visst gillande av några enstaka välkända manga-/animeserier är liksom det enda utbytet jag nånsin haft av japansk kultur. Nu känns det dock som att 1) alla samlade påtryckningar från polarna, 2) det faktum att en ansenlig mängd folk från det svenska pony-forumet ska dit, och 3) att jag numera bor nästan granne med konserthuset där spektaklet går av stapeln, kan vara tillräckliga anledningar för ett besök.

Sen har vi små roliga aktiviteter bokade för flera helger i rad framöver också, så man ska då inte behöva sitta sysslolös! Är dock lite sur över att Melody Club spelar här i Uppsala på fredag, något jag väldigt gärna hade gått på - men även om det inte hade varit slutsålt hade jag i alla fall inte kommit in. Det är på Uppsalas mesta ålderdomshem, Flustret, som kör med 25-årsgräns! Skitsmart när man tar dit ett band vars stora fanbase är yngre än så...

Musikkärlek 1: Judas Priest

Musikkärlek 2: Melody Club

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar