lördag 15 januari 2011

Last recall is alcohol

Jahapp, så har man haft ytterligare några dagar av working hard and playing hard då. Kontorsbiträde-jobbet, personlig assistent-jobbet, plugget, tror inte att dessa områden av mitt liv är så intressanta för omvärlden att de förtjänar ytterligare omnämnande. Var ju dock lite roligt när jag upptäckte att en kollega 50+ på assistentjobbet hade skaffat likadan lila mobil som jag, och var förtjust i den av exakt samma anledning, de stora knapparna. Så satt vi där en stund och snackade om att den är bra eftersom man förstår hur den används och att det viktigaste med en telefon är att man kan ringa med den, inte en massa modernt tjafs. Jag är en liten tant, hehe.

Igår var Eddie, Putte, Martin och jag och såg Hardcore Superstar på Katalin efter förfest hemma hos oss då även Sebbe var med (och ifrågasatte omdömet hos en person som dekorerar med ca. 80 färgglada plasthästar, d.v.s. jag. Men det är lugnt, det är lunatic chic-looken jag satsar på). Blev lite rund under fötterna efter en flaska Baileys och några öl, precis lagom för att till fullo kunna avnjuta en afton med förstklassig sleazerock. Det var en riktigt grym spelning faktiskt, har fortfarande "Last call for alcohol" ringande i hjärnan. Jag träffade på Annefors också, det var riktigt kul eftersom vi tråkigt nog inte ses så ofta längre. När vi kom hem rasade jag ner i sängen och somnade på en gång (tackar inte nej till bjudöl även när jag kanske borde!) men killarna höll igång några timmar till. Idag har den obligatoriska bakisburgar-turen till Max och en vända till Prisfyndet varit på agendan. Vi köpte ett inbundet exemplar av Watchmen, älskar den serien <3 Nu har jag inte tid att skriva mer, ska på inflyttningsfest hemma hos Sofia och Erik snart och känner att gårdagens makeup är lite väl utspridd i ansiktet för att passera gå... Over n' out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar