onsdag 2 februari 2011

Bekymmer och glädjeämnen

Nu har det gått några dagar utan att jag skrivit igen. När det är fullt upp finns det många saker jag prioriterar över bloggande när jag för en gångs skull har en ledig stund och lite ork kvar. De senaste dagarna har varit fyllda med en massa pluggande, Sofia, Susanna, Jessica och jag har vår egen lilla studiegrupp. Jag är inte van att plugga, brukar försöka komma så lindrigt som möjligt undan, men när man har lovat att göra något för andras skull blir det mycket enklare att få tummen ur arslet och faktiskt härda ut.

Jag har varit och hälsat på John två gånger, senast nu i eftermiddags. Han har fått byta avdelning och den nya avdelningen är mer inriktad på behandling, de har gruppmöten och samtalsmöten och sånt. Jag höll dock på att trilla av stolen när John berättade för mig att idag hade de släppt iväg honom ensam med buss till Unga Vuxna-mottagningen! Han har inte frigång och de får alltså inte släppa iväg honom på stan utan tillsyn. De på Unga Vuxna hade också reagerat och tyckt att det var ett minst sagt märkligt beslut av avdelningens personal. Så ja, Ulleråker-psyket står inte riktigt lika högt i kurs hos mig nu som sist jag skrev. Men de ser ju i alla fall till att byråkratins kvarnar mal snabbare, tider blir bokade hos olika instanser och någonting fucking händer. Det är så tråkigt bara, de rekordlåga nivåer man måste nå för att det ska komma dithän.

Nu till avdelningen positiva och roliga saker: Vår första beställning från Ginza har kommit! Martin och jag har ett projekt som går ut på att etappvis, när det finns slantar över, fylla igen luckorna i vår skivsamling. Alltså skaffa den musik med älskade band som man kanske bara haft på hembränd skiva eller på datorn tidigare. Första gänget blev dessa:

The 69 Eyes - Angels
Alice Cooper- The Eyes of Alice Cooper
Deathstars - Termination Bliss
Iron Maiden - The Final Frontier
Marillion - Script For A Jester's Tear
Metallica - Kill 'Em All
Nightwish - Dark Passion Play
The Sisters of Mercy - First And Last And Always
W.A.S.P. - Dominator

(Eller ja, First And Last And Always hade vi faktiskt innan vi fick påhälsning i bilen i somras. Förövaren snodde förutom ett antal CD-skivor, där de flesta var av typen "absolut gubbrock" och "Eddie Meduzas greatest hits", även en wunderbaum med norskt flaggmönster. Hårdvaluta i undre världen eller?)

Jag har även fått en avi för ett paket som med största sannolikhet innehåller Love Melody och Merriweather, men jag har bestämt att jag inte får hämta ut det förrän jag är klar med veckans arbetsbörda. Det blir ju ännu mer som en belöning då! Är inne i en ponyköpar-period nu, har budat hem ytterligare två ponies och följer spänt en auktion som går ut i morgon. Detta trots att displayskåpet nu innehåller 71 ponies och diverse merchandise och därmed redan är ganska välfyllt. Men "finns det hjärterum så kan man klämma in ett hästkräk till"... eller hur löd det där gamla ordspråket nu igen?

Jag har varit rätt förvirrad på sistone. Har de senaste dagarna lyckats med att diska en stekpanna med handtvål, köra bilnycklarna i tvättmaskinen, "tappa bort" saker som jag i själva verket haft mitt i synfältet och i största allmänhet vara ännu mer desorienterad än jag brukar. Tur då att man har en fantastisk Martin som fixar och donar, stöttar och uppmuntrar, påpekar när ens logiska slutledningsförmåga ligger på en tvåårings nivå, och helt enkelt bara är den underbaraste pojkvän och sambo jag någonsin kunnat önska mig! Nä, nu ska jag gå iväg och pussa på honom, så det får vara slutskrivet för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar