torsdag 10 februari 2011

My circuit's dead, there's something wrong










Alltså bara som en upplysning så är det inte mitt fel att jag inte skrivit på så länge! Modemet har bestämt sig för att testa min tålamodströskel (låg!) genom att jävlas konstant i cirka en vecka. Martin måste ägna ungefär en timme åt att rycka i sladdar och göra omstarter för varje kvarts internettid, och då är det svårt att sitta i lugn och ro och formulera blogginlägg. Dessutom har han varit superduktig och jobbat övertid varenda kväll nu ett tag, och utan min IT-support är jag förstås chanslös när det kommer till allt utom det allra enklaste. Så nu sitter jag på BMC och använder nätverket där, det får bli ett eftermiddagsinlägg idag.

Så what's new? Vi var på födelsedagsfest hos Gustav i lördags, en traditionsenligt urspårad tillställning. Den nyblivna 24-åringen hade för dagen skägg då han cosplayat som snubben i Half Life, det såg roligt ut. När vi märkte att det fanns bokstavskex kom Martin, Chrille, Jesper och jag igång att skapa "moden konst" genom att skriva obscena och bisarra ord och fraser med dem. Jag tänker att dessa nog inte ska återges här, det kan ju trots allt hända att någon av oss har lite värdighet kvar i allmänhetens ögon... även om jag starkt tvivlar på det!

Den i särklass snällaste saken vi skrev -
alla andra bokstäver var slut :P

"Söta lodis-Gustav" :P

Gustav fick ett uppblåsbart får i present av Martin och mig, vi tänkte att ett eget får borde man väl uppskatta om man bor ute på vischan sådär, "for those lonely nights", haha. Fåret var mycket uppskattat, åtminstone av övriga festdeltagare - stackaren blev ganska skändad av nästan samtliga ca. 15 deltagare på festen. Det fanns Baileys och Minttu, så självklart var jag tvungen att dra några glas (hade tänkt vara sympatinykter med Martin som skulle köra). Det är nog en förutsättning att inte vara helt nykter för att man inlevelsefullt ska hänga med i ett långt och ingående samtal om olika plågsamma sätt att skada kulorna på :P

Får + Jägermeister = win.

Jesper har fått det här med
"Playboy-bunny" om bakfoten...

Det var alltså helgens tilldragelse, dagen efter festen gjorde vi en "Östhammars kommun runt" och snyltade på våra föräldrars energi och matlagningskonst. I måndags började min habiliteringspraktik, det är spännande men tröttande. I måndags kväll somnade jag klockan elva, kan inte minnas när jag senast somnade före midnatt! Nu har jag ju turen att få vara på regionhabiliteringen i Uppsala under den här praktikperioden, så det är bara att gå hem på kvällen. T.ex. så var det hur mysigt som helst att göra dyslexipraktiken på Falu lasarett, men tågresan tog två timmar enkel resa och man var tvungen att sova över två nätter/vecka i en liten gruvarbetarstuga där badrummet luktade som om något dött där...

Sen har det kommit lite roligt i posten också. Till att börja med har jag fått hem Merriweather och Love Melody, så fina! Merriweather är en favorit precis som jag fattade att hon skulle bli. Vi har även fått hem en beställning från X-tra-X, det var främst Martin som beställde en massa 69 Eyes-merchandise, men det slank med en T-shirt till mig också. (Fick begränsa mig och försöka komma ihåg att jag egentligen har mer kläder än jag har plats för, allt var ju så snyggt! Det kom en katalog med beställningen som jag kommer sitta och dregla i framöver.) Min nya T-shirt har också den 69 Eyes-motiv, läckra färger och underbart vulgärt motiv, ska ta ett foto. Nu vet jag definitivt vad jag ska ha på mig när The Mist of Avalon spelar på Katalin i helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar