fredag 18 februari 2011

Wasting some life

Har slösat bort lite av mitt liv den här veckan...
får väl trösta mig med att jag slösar ganska sällan :P

Idag skrevs John ut från psyket och jag stack dit för att hjälpa honom packa ihop och komma iväg. Han åkte iväg till Gotland direkt och jag vet inte när han kommer tillbaka, men jag hoppas att han får vila upp sig och att han ska börja må bättre snart. Han kommer att saknas av många på dMz imorgon!

Annat som hänt de senaste dagarna: Jag har budat hem en Lemon Treats på Tradera som enligt uppgift ska vara i riktigt bra skick också, väntar med spänning på en avi. (Hellre det än att brevbäraren försöker trycka in paketet med en värdefull pony i genom brevinkastet, men misslyckas och bara lämnar det där, utstickandes. Ungefär lika intelligent som när man bodde på landet och de knökade i så stora paket i postlådan att locket inte gick igen. Funkar skitbra hörni... tills det blir regn!)

Har även varit mycket huslig, lagat mat och tvättat för hand och stuckit till ÖB och bunkrat Klorin. De flesta matbutiker verkar ha slutat sälja det p.g.a. att det skulle vara miljöfarligt, vilket min farsa, som jobbat i några decennier med vattenanalys, säger är bullshit (eller han kanske inte uttrycker sig precis så, men det är andemeningen). Orkade bara bära tre liter, skulle ju ha annat också, men hade gärna fått med mig mer. Det är ju världens bästa rengöringsmedel och luktar dessutom simbassäng. I <3 Klorin!

Veckans fail: Vi lyssnade på ljudinspelningar av människor med röstproblem i plugget. Exemplet som illustrerade stämbandsknutor lät precis som jag. Blev så jävla störd av det att jag inte kunde koncentrera mig på något annat, och när jag påpekade att "sådär låter ju jag på inspelning" stämde flera andra in: "Jo jag tyckte att det lät precis som du, men visste inte om det var så schysst att påpeka..." Hade begynnande knutor i våras, det kanske vore på sin plats med en koll igen snart innan jag går ut på min röstpraktik som går ut på att lära andra att prata på ett ergonomiskt sätt. Facepalm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar