fredag 11 februari 2011

Men va faaan Megadeth!



Idag är jag sur över två saker.

1: Megadeth och Slayer har ställt in sin gemensamma spelning i Sverige den 19 mars. Ja, jag vet att det hände för typ en vecka sen, men jag fick reda på det först igår. VARFÖR har de då ställt in konserten? Jo, för det blev utsålt så snabbt i Oslo att de "måste" köra två kvällar i rad där, spela roll att det är en massa folk som vill se dem i Stockholm..! Båda banden lovar att ändå komma till Sverige inom en snar framtid, så jag hoppas verkligen att de är bokade på någon av sommarens festivaler (Sonisphere?). Men alltså, man ställer väl inte in på en plats dit man redan lovat komma, bara för att ge en extraspelning på annat håll? Skitdåligt, Megadeth och Slayer. Inte okej. Masa er tillbaka hit och ge oss vad ni lovat!

2: Läser på aftonbladet.se om en liten sexårig kille som blir mobbad av sina dagiskompisar (och jag använder här "kompisar" i ordets lösaste bemärkelse) för att han gillar rosa kläder och nagellack. Nu har någon av de andra ungarna huggit honom i nacken med en matkniv. Personalen gör inget trots att föräldrarna påtalat mobbingen under lång tid. Nu är förskolan anmäld till Skolinspektionen, men de skyller ifrån sig med att "man får vara beredd på att bli mobbad om man har rosa på sig". Men snälla, såna människor borde ju inte få ha med barn att göra, nånsin! Slår vad om att de är frikyrkliga småstadsidioter med 1800-talets moraliska värderingar, och att de helt enkelt själva ogillar den stackars lilla killen. Känner tyvärr igen en del attityder i den här historien från min egen barndom, vuxna människor som tycker att ett barn får skylla sig själv för att det blir trakasserat. Hata. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar