tisdag 5 april 2011

Nya väggprydnader (fula hos William's, fina hos oss)

Har inte skrivit nu på några dagar, hade fullt upp i helgen och igår när jag vaknade var jag förkyld och hade världens nackspärr. Har inte orkat helt enkelt. Nacken är tack och lov bättre nu men är fortfarande inte helt frisk (som att jag nånsin är det... jaja, you get it). Resumé av helgen:

På fredagskvällen var Martin och spelade Warhammer, och jag gick och käkade på Dragon Palace med Jesper, Gustav, Chrille och Elsa. Sedan bar det av till William's, och ännu fler anslöt sig så det blev ett rätt stort gäng som ramlade in. Jag hade inte varit där sedan i höstas, och tydligen har de bytt ägare, vilket märktes på såväl personalen som väggarna (skrikig "abstrakt konst" istället för de gamla brittiska skyltarna) och musiken. De gamla Absolute Rock-skivorna loopas alltså inte längre, utan de har Spotify och man får önska låtar, vilket naturligtvis ger minst sagt blandade skurar, som lågvattenmärket framåt natten när det enbart blev gammal såsig progg. Dessutom var det en ettrig liten artonåring som försökte uppvakta mig hela kvällen, han trodde kanske att jag också gick på gymnasiet. Kände mig asgammal, haha. Kul hur som helst att gå ut med gamla polargänget en vända, det får gärna bli fler gånger inom en inte alltför avlägsen framtid!

På lördagen var det skivmässa på Norrlands nation, Martin och jag stack dit och fyndade lite LP-skivor. Det blev dessa mästerverk:

Gothkärlek.

Har fina minnen till den här skivan.

Går det att göra ett omslag mer rock n' roll?

Eller ja, jag skulle väl inte påstå att Mötley Crües skivor är mästerverk kanske, men de gör fan bra partymusik. Too Fast For Love och Back In Blood åkte upp på vår rock n' roll-vägg i köket (bilder kommer antagligen någon gång) där ett gäng riktigt metal LP-skivor finns på display tillsammans med ölbägare från Wacken och diverse flaskor. Efter skivmässan stannade vi till hos Sebbe och Edhlund på en fika, killarna spelade lite Magic och jag fattade noll av reglerna, men det var fina kort (speciellt de oseriösa korten, "unhinged", som det dock inte spelades med).

Sötaste Magic-kortet nånsin!

På söndagen var vi och hälsade på Martins föräldrar, och på kvällen när vi kom hem hade mina Tradera-auktioner, som jag lagt ut en vecka tidigare, gått ut. Totalt slutade de på förbluffande 1450 kr! Några av kläderna gick till och med för mer pengar än vad jag själv köpte dem för, trots att vissa är i betydligt sämre skick än de var då. Man kan inte göra annat än tacka och ta emot! Folk har dessutom varit sjukt snabba med att betala, så idag kunde jag skicka iväg 7 av de 11 paketen.

På tal om kläder, vi var till Lepard Store ikväll och handlade lite. Jag hade inte varit där förut men har en snygg Hardcore Superstar-tischa som Martin köpte där så jag förstod ju att de hade en del schyssta grejer. Det är främst en sleaze-butik, så det var ju rosa leopardmönster, glitter och spetsiga westernboots för nästan hela slanten, men några grejer tilltalade. Hittade leggings med två lager, ett helt och ett med hål i, och ett par jättefina stövlar med nitar som jag fick av älsklingen min <3 Ska försöka vara duktig och ta bilder och visa dem. Om inte annat så lär de synas på mina fötter i fortsättningen: konserten nästa vecka, när The 69 Eyes, Hardcore Superstar och Crashdïet lirar i Stockholm, känns som ett ypperligt tillfälle att lufta nya stövlarna. Invigde dem på vägen hem från morsans nya lägenhet, vi blev ditbjudna på husesyn och fika. Den var riktigt fin, med sovloft som jag tycker är så mysigt! På Kungsängsgatan ("gågatan") dessutom, kan ju nästan inte bli mer centralt. Bwaah, jag vill också vara granne med Myrorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar