tisdag 12 april 2011

Landsbygdshelg + ny toppnotering i sparsamhet

Ett helt vanligt par i Alunda: fet WT-brud och kille med överpimpad traktor

Tänk att det har gått så många dagar igen och ändå har jag nästan inget att berätta. Kan ju bero på att jag jobbade i Östhammar hela helgen. Eller ja, det var förstås tacos- och komedikväll hemma hos Sofia på fredagskvällen (Jonas Gardell <3) och födelsedagsbärs (i efterskott) hemma hos Sebbe och Edhlund på söndagkvällen, men däremellan var man i skogen hela helgen - lördagskvällen mellan jobbdagarna spenderades hemma hos föräldrarna i Alunda. Måndagen: plugg. Och mer jobb. Håller på och ska skolas in för att gå kvällspass så kom hem halv ett i natt.

Alltså, det är inte nyttigt att spendera så mycket tid utan längre paus i Östhammars kommun. Man kan få allvarliga hjärnskador! Jag bodde i Alunda i 20 år så nu vet ni varför jag är som jag är. (Fattar inte hur man pallade.) Observation: husen i Alunda blir mindre och mindre för varje gång man kommer dit, snart behöver man fan förstoringsglas för att se dem. Antar att det innebär att jag blivit en riktig stadsbo, och det ser jag som något uteslutande positivt. Alternativet hade ju varit att bli som tjejen på bilden ovan...

Nu ikväll följde jag med Martin och Edhlund på promenad på stan. Sprang på Fredrik i dörren till Myrorna, fikade hallonsmoothie på "Veines Kaffe" (Wayne's Coffee) och så gick vi och käkade varsin pastatallrik. Bevittnade dessutom något som måste vara ett nytt rekord i sparsamhet (läs: snyltande). En snubbe som ser ut att vara hemlös och/eller mycket alkoholiserad sitter på en bänk och läser en tidning som tycks ha varit med sedan juraperioden, den är gulaktig och bucklig av fukt. Bakom snubben på bänken stannar en förbipasserande man och börjar läsa över hans axel! Whoa liksom, schysst att en hobo inte ens kan få ha sin antika upplaga av Metro ifred. Det såg så bisarrt ut att vi kom överens om att det måste in i bloggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar