torsdag 14 april 2011

John fyller 22 och Peter Steele i Playgirl var ett genidrag

Idag fyllde John 22 år! Att fylla 22 garanterat ännu mer speciellt för honom än det var för mig, och jag hoppas att han idag kan känna sig lite lugnare och verkligen njuta av uppvaktningen. När han kommer hem, då blir det tårta! Och så måste vi ju ut och festa såklart, kombinerad homecoming- och födelsedagsfest. Grattis än en gång, hoppas din dag varit riktigt mysig hos familjen och katterna!

Hipp hipp hurra! :D

Johns födelsedatum, den 14 april, är en svart dag i historien. 1865: Abraham Lincoln blir skjuten under sitt teaterbesök. 1912: oceanångaren Titanic krockar med ett isberg, vilket får till följd att 1517 människor dör. 2010: som en följd av en jordbävning i Yushu, Kina, stryker 2700 personer med. (Någon som minns? Inte jag kan jag villigt erkänna.)* Men den allra mest tragiska förlusten inträffade faktiskt också den år 2010, det var då Peter Steele från Type O Negative drog sitt sista andetag.

4/1 1962 - 14/4 2010

Naturligtvis skulle jag helst se att alla män såg ut som Martin, men det skulle ju inte fungera. Upplopp på gatorna, kvinnor (och en hel del dudes) som svimmar till höger och vänster... ja, ni förstår. Jag nöjer mig med att anse att alla karlar borde se ut lite mer som Peter Steele. Vi saknar dig Peter, hoppas att "vinet" flödar i himlen i bästa Wolf Moon-stil. Om Playgirl någonsin trycker något lika bra igen ska jag äta upp mina gotiska spetshandskar. 

(Och naturligtvis tycker jag även om musiken, bara så vi hade det klart för oss.)


*Jag vill tacka Wikipedia för hjälpen med att skapa detta blogginlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar