måndag 2 maj 2011

Vintern rasat ut bland våra fjällar...

... och Uppsala har återigen för en dag förvandlats till en gigantisk folkfest/ett gigantiskt fylleslag. 


Jag har inga egna bilder från kvällen men såhär såg Ekonomikumparken ut när rekordmånga 15 000 personer var klara med den:

Bild från unt.se

Min och Martins dag började med skumpa på sängen (bokstavligen... det var lite mer tryck i flaskan än vi trodde) klockan 8 innan vi mötte upp med Sofia nere på stan och gick för att kolla på forsränningen. Eller ja, helt ärligt så satt vi och hade picknick i gräset en bit bort och sprang bara fram och kollade när det såg ut att åka förbi något extra intressant. Min favorit var den stora tomburken, den smälte verkligen in i Fyrisåns naturliga klimat! 

Efter en mellanlandning hemma drog vi sedan alla tre till Ekomomikumparken där vi träffade på mer bekant folk, och så satt vi där ett stort gäng och bara njöt av det fina vädret i ett par timmar, intog lite vuxenlemonad (fy helvete vad den där skumpan var sur förresten, man får vad man betalar för, haha!) och spelade lite musik på vår trogna festivalföljeslagare, den lilla CD-spelaren Döth Mötal. Sedan fick vi med oss Sofia, John, Marcus, Niklas och Amanda med hem på pizza, det blev trångt men mysigt i vår etta! 

Kvällens uteliv började på William's (för vissa av oss i alla fall, John och Marcus gick hem istället) och det var ju roligt så länge det varade. Personalen tyckte visst att jag skulle ta det lite lugnt, men det tyckte inte jag så jag följde med Martin och Edhlund till Red Room och sedermera Baren Baren där kvällen avslutades med bärs och Black Jack (stod och stirrade i evigheter och fick fortfarande inte riktigt ihop reglerna, kommer ihåg att jag var sjuuuukt imponerad av croupiern för att han kunde räkna till 21 så snabbt, lol). 

Igår när vi vaknade möttes vi av
1) att mitt kontokort hamnat på avvägar igen
2) ett krossat champagneglas på köksgolvet
3) stora salsafläckar på Martins byxor
4) Marcus cigariller utspridda på badrumsgolvet
5) ungefär ett ton märkliga prylar som John glömde kvar
6) lite (okej då, mycket) värk i mitt stackars huvud.

En riktig rock n'roll-valborg med andra ord. Bitvis stökig men fan så rolig! Vill tacka alla fina vänner för en kanondag i ert sällskap. Och de jag inte fick tag på (gissa om mobilnätet var överbelastat!) hoppas jag på att träffa snart på nya, roliga äventyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar