onsdag 11 maj 2011

Jag har världens finaste pojkvän

(Det här inlägget skrev jag igår, men sen glömde jag lägga upp det. Facepalm! Så slänger upp det nu istället, från en av landstingsdatorerna på Falu Lasarett.)

En hel vecka sedan jag skrev sist nu, dags för en liten uppdatering. Först måste jag förstås passa på att skryta om vilken otroligt underbar pojkvän jag har! För en vecka sedan firade vi ettårsdag och han kom hem med en överraskning till mig: 20 blåa rosor! Ifall det nu - mot förmodan - gått någon i min närhet förbi: jag fullkomligt älskar blåa rosor. Tyvärr var jag tvungen att åka till Falun morgonen därpå så det blev aldrig av att fota dem medan de var i toppskick, men nog är de väldigt vackra även på den här bilden, tagen i fredags:

Massor av rosor (och lite Twisp uppe i hörnet)!

Det var helt klart den bästa presenten jag hade kunnat få <3 Rosorna som jag fick på vår tremånadersdag hänger i gardinstången i köket, så vi får väl se om dessa också för plats där eller om de hamnar på något annat ställe. Men torkas och sparas ska de!

Jag gjorde lite fint på bordet dagen till ära.

Vi hade en supermysig kväll, gick ut och åt (sushibuffé, nomnomnom), tog en promenad hand i hand genom staden och avslutade sedan kvällen med att vara mysa och vara kära hemma. En riktigt bra dag!

I övrigt finns det nog inte så mycket att rapportera, det blev en helg utan supande men med mycket promenerande ute i det fina vädret, soffhäng med John, en söndagsvisit till Tiina och Martti och en hel del plockande med små plastfigurer. Vi har nämligen köpt en hel Dark Eldar-armé på Tradera, och den sättas i spelbart och helst presentabelt skick nu under våren. Nu är ju inte målandet riktigt min grej, jag föredrar att slå tärningar a.k.a. döda motståndarens gubbar, men Martin kan ju det där så jag får små lektioner då och då, så långa (korta) som mitt tålamod tillåter! På tal om plastfigurer, fick hem den här sötnosen idag:

Cool Breeze, eftertraktad tjej av årsmodell -89. 

Jag är helt osannolikt lat så jag snodde bilden från säljaren, haha. (Ska vara duktig och ta en fotosession med årets inköp hittills, insåg att jag faktiskt köpt hela fem ponies i år som inte figurerat på bild i bloggen alls, och två till som bara fått vara med på stulna bilder.) Oroade mig lite först över att manen eventuellt skulle vara klippt, den ser så kort ut på bilden, men kan konstatera att hon har någon form av inbakad fläta som "tar" mycket av längden. En ordentlig salongsbehandling med kam och balsam kommer nog göra susen här. Men de fina blå fjärilshårspännena tror jag hon får ha kvar. Hade precis sådana till mina fakies när jag var barn, så de är nostalgi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar